کاشی پرسلان

کاشی پرسلان چیست؟

کاشی پرسلان یک نوع کاشی سرامیکی است که به دلیل مقاومت بالا در برابر خراش، لکه، و رطوبت، برای کاربردهای سنگین مانند حمام ها، آشپزخانه ها، و فضاهای تجاری استفاده می شود. این کاشی ها از مواد خام با کیفیت بالا ساخته شده اند و در دمای بسیار بالا پخته می شوند، که باعث می شود دوام و مقاومت آنها افزایش یابد.

کاشی پرسلان چگونه ساخته می شود؟

سرامیک و کاشی پرسلان با اینکه ظاهر تقریباً یکسانی دارند، اما به طور کامل متفاوت هستند.

این نوع کاشی با استفاده از خاک رس در دماهای بالا – تقریباً از 1260 تا 1315 درجه سانتیگراد  ساخته می‌شود! به همین دلیل است که برخی آن را به عنوان ماده‌ای با آتش بالا می‌شناسند. این نوع کاشی به دلیل ساختار خاص خود در دماهای بالا، از سرامیک پایدارتر و قوی‌تر است و می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر عوامل خارجی داشته باشد، به همین دلیل در استفاده بعنوان کفپوش فضای باز پرطرفدار است.

پرسلان نیز مانند سنگ سخت و سنگین است اما تفاوت‌های قابل توجهی دارد. برای مثال، در حالی که سنگ متخلخل است، پرسلان هیچ منفذی ندارد و از این رو به خوبی مقاومت در برابر رطوبت دارد و به عنوان یک محافظ عالی علیه رطوبت عمل می‌کند.

انواع کاشی پرسلان

همه انواع کاشی های پرسلان ویژگی های یکسانی ندارند، بنابراین انتخاب دقیق آنها اهمیت دارد. کاشی های پرسلان در انواع مختلفی موجود هستند که سه مورد از رایج ترین آنها شامل کاشی دیواری، کاشی کف و کاشی موزاییک دیواری می شود.

کاشی دیواری:

کاشی دیواری پرسلان برای حمام، دیوارهای سرویس بهداشتی و حتی برای ایجاد یک دیوار جالب در اتاق نشیمن عالی است. کاشی های دیواری در طرح های بسیار متنوعی موجود هستند. کاشی های پرسلان می توانند با جلوه های بصری فوق العاده واقعی، چوب یا سنگ را برای نصب روی دیوار تقلید کنند.

کاشی کف:

کاشی کف پرسلان به دلیل ضد آب بودن و مقاومت بسیار محبوب است. این یک نوع کفپوش بسیار بادوام است. صرف نظر از دوام، کاشی کف پرسلان دارای طرح های متنوعی است که به شما کمک می کند تا به حمام یا آشپزخانه رویایی خود دست پیدا کنید!

کاشی های دیواری موزاییکی:

موزاییک قطعات کوچک کاشی پرسلان است که به صورت الگو روی پشتی توری چیده شده اند. پشت توری، طرح را برای نصب دست نخورده نگه می دارد. کاشی های موزاییکی از نظر طراحی چشمگیر هستند و برای کاربردهایی مانند پشت ‌آشپزخانه یا نوارهای تزئینی در دوش مناسب هستند.

هنگام خرید کاشی پرسلان به چه نکاتی توجه کنیم؟

اینکه بدانید چه ویژگی‌هایی را در کاشی پرسلان جستجو کنید، به شما در انتخاب باکیفیت کمک می‌کند. در اینجا چند نکته ساده در مورد خرید کاشی پرسلان آورده شده است:

  • کلاس (کتگوری) مناسب را پیدا کنید: برای مثال، کلاس 5 سخت‌ترین و بادوام‌ترین نوع است که برای مکان‌های پر رفت و آمد ایده‌آل است. از طرف دیگر، هرگز نباید از کاشی پرسلان کلاس 1 برای کف استفاده شود، زیرا در برابر سایش و خراشیدگی آسیب‌پذیر است.

  • گرید (درجه) مناسب را پیدا کنید: گرید، برخلاف کلاس که مقاومت در برابر سایش را نشان می‌دهد، نشان‌دهنده کیفیت کلی پرسلان است که به ضخامت کاشی مرتبط است. بهترین یا بالاترین گرید پرسلان، گرید 1 است که ضخیم‌ترین نوع کاشی (تا ¾ اینچ) نیز می‌باشد. گرید 3، نازک‌ترین نوع (تا ¼ اینچ)، در انتهای دیگر طیف قرار دارد. کاشی گرید 3 به خصوص برای کف، به ویژه در مناطق پر رفت و آمد توصیه نمی‌شود.

  • رنگ مناسب را پیدا کنید: با شنیدن کلمه “پرسلان”، اکثر مردم بلافاصله به رنگ سفید فکر می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که در واقع در رنگ‌ها و الگوهای سرگرم‌کننده و جسورانه متنوعی در دسترس است؟ خودتان را محدود به رنگ‌های کلاسیک نکنید!

بهترین مکان ها برای استفاده از کاشی پرسلان کجا هستند؟

کاشی پرسلان سطحی صاف و بدون منافذ دارد که برای مسدود کردن رطوبت ایده آل است. این خاصیت غیر جاذب و ضد آب باعث می شود که پرسلان برای استفاده در حمام ها و ورودی ها که بخار، آب، باران، گل و لای و برف آب شده می تواند جمع شود و انواع دیگر کفپوش را خراب کند، ایده آل باشد.

تمیز کردن کاشی پرسلان آسان است و به همین دلیل انتخابی عالی برای آشپزخانه ها است زیرا به راحتی پاک می شود و ضدعفونی کردن آن آسان است. فقط به یاد داشته باشید، مطمئن شوید کلاس و درجه مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید.

البرز سرام، بهترین انتخاب برای خرید

در این نوشته، شما با دنیای شگفت‌انگیز کاشی پرسلان آشنا شدید و از مزایای بی‌نظیر آن در دکوراسیون منزل خود مطلع گشتید.
البرزسرام در شهر اصفهان، با ارائه طیف گسترده‌ای از کاشی ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، آماده پاسخگویی به نیازها و سلیقه‌های مختلف شما عزیزان است.
برای مشاهده نمونه کارها و کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه اینستاگرام ما bazarganialboorz_tile@ مراجعه کنید و برای مشاوره رایگان خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این مطلب چه مقدار جذاب بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!